Travel; mijn vakantie in luxemburg

Oef een beetje laat op de avond, maar soms schiet het schrijven er even bij in.

In deze blog wil ik jullie laten zien hoe mijn week in Luxemburg eruit heeft gezien. De week zal dus wat anders zijn als mijn “normale” weken, maar misschien is het wel leuk om te zien hoe ik dit aanpak. Deze week loopt van maandag 7 Augustus tot zondag 13 augustus

Maandag 7 augustus

Vandaag was de dag van de reis, om ongeveer half 10 stonden we op om de laatste dingen in de koffers te pakken en de auto in te laden. Boaz hebben we weggebracht naar mijn broer waar hij de 2 weken dat mijn ouders weg zouden zijn, zou verblijven.

Tegen half 12 stapte we in de auto om na ongeveer 5 uur te hebben gereden en een tussen stop te hebben gehad op de camping aan te komen. Dit vind ik altijd wel een spannend moment, want hoe ziet de camping eruit, wat voor een mensen staan er en wat voor een plek hebben we. Gelukkig bleek dit allemaal goed voor elkaar te zijn.

Naar een uurtje bouwen en knutselen stond de vouwwagen en had ik even de tijd om mijn slaapplek in te richten, ik heb altijd even de tijd nodig om te settelen op een nieuwe slaapplek.

21244623_1376486432471052_1371602488_n

Dinsdag 8 augustus

Dinsdag hebben we eerst even uitgeslapen. Op de camping kon je iedere ochtend verse broodjes van de bakker halen dus dat hebben we gedaan. Na rustig op te hebben gedoucht en mij klaar te hebben gemaakt zijn wij ’s middags de omgeving even gaan verkennen. Met de auto zijn we naar het dichtstbij zijnde dorpje gereden, dit was Marnach. Het stelde mij best wel gerust om te zien dat hier een Aldi was, dit is voor mij een bekende supermarkt dus wist ik tot op zekere hoogte wat voor een producten ik daar kon verwachten. Natuurlijk heeft een supermarkt in het buitenland andere producten, dat is logisch! Nadat we boodschappen hadden gedaan zijn we nog even naar een andere winkel geweest die op hetzelfde terrein stond, een schoenenwinkel met hele goedkope schoenen. Maar Hanneke heeft zich ingehouden en niks gekocht (ik heb een lichte schoenentik).

Terug op de camping heb ik even een uurtje geslapen en toen ik wakker werd hebben we gegeten. Op vakantie gaat bij ons altijd de scottelbraai mee, vandaag aten we frietjes (de camping is Nederlands, en welke Nederlander kan er nou niet zonder frietjes dus die kon je daar bestellen) met kip.

Woensdag 9 augustus

Vandaag zijn we naar Vianden geweest, dit is een van de meest toeristische steden in Luxemburg. De reden dat wij hier naartoe gingen was omdat mijn vader hier een heel aantal jaren terug heeft gewerkt. Tegen 13 uur waren we in de stad en zijn we opzoek gegaan naar de stoeltjes lift, met deze lift maakte we een klim van ongeveer 200 meter. Vanaf boven hadden we een heel mooi uitzicht over de stad en het kasteel waar we daarna heen moesten. De wandeling naar het kasteel was nog wel fix want we moesten heel stijl afdalen op een onverharde weg, daar krijg ik altijd wel een kick van.

Donderdag 10 augustus

De avond van tevoren besloten we vaak met zijn vieren wat we de volgende dag gingen doen, vandaag was dit Ettelbruck bezoeken. Dit was een niet zo heel groot stadje maar wel leuk om te zien. Het hoogte punt van dit stadje je is absoluut de winkel Scenes D’interieur, in dit winkeltje waren allemaal interieur artikelen en accessoires te koop. Ik was er echt niet weg te slaan, er waren zoveel mooie en leuke spullen. Ik heb 3 kaartjes gekocht die ik in fotolijstjes op ga hangen. Ook was er een soort restaurant die het chocoladehouse hete, ik ben er samen met mama even binnen wezen kijken en het was zo mooi, er waren onwijs mooie taarten en bonbons, eigenlijk wouden wij er wat gaan drinken maar de mannen hadden daar geen zin in.

Na boodschappen te hebben gedaan zijn we weer teruggereden naar de camping, na nog weer een uurtje te hebben gelegen was de dag alweer bijna voorbij, s avonds deden we vaak nog wel een spelletje yahtzee.

Vrijdag 11 augustus

Vandaag hadden we wat leuks in de planning, we zijn namelijk naar een kopermijn geweest. Dit was een soort grot waar ze vroeger koper gingen graven. In totaal was dit wel 9 verdiepingen diep, maar doordat het grootste gedeelte onder water stond konden wij 3 verdiepingen bekijken. We moesten onwijs mooie pakken, en laarzen aan en helmen op, waar we onwijs veel lol om hebben gehad met zijn allen. Met mijn lichte claustrofobie vond ik dit toch best wel een beetje spannend, maar het was erg mooi en ik ben heel blij dat ik mee ben gegaan. Eerst kregen we een filmpje te zien in een klein museum, waarna we een wandeling hebben gemaakt van ongeveer 3 kwartier waarbij we uitleg kregen over de omgeving. Aangekomen bij de mijn moesten we ons in onze charmante outfits hijsen en daalde we af naar de grot, na ongeveer 20 minuten moesten we doormiddel van een hele steile gladde trap weer naar boven, jak. Nadat we in het dorpje nog even wat hebben gedronken zijn we weer naar de camping vertrokken. ’s Avonds heb ik, net als elke andere avond een kaartje voor Chris geschreven en op de post gedaan.

Zaterdag 12 augustus

Vandaag was iedereen moe en hebben we dus besloten niet zoveel te gaan doen. We zijn in Clervaux geweest, dit is een stadje dicht bij de camping maar na daar even rond te hebben gelopen had iedereen er genoeg van. We zijn weer boodschappen gaan doen in Marnach en tegen 14 uur waren we weer op de camping. Ik heb tot een uur of half 5 geslapen en daarna heb ik gekleurd. ’s Avonds hebben we nog een stukje gewandeld in Enscherange en hebben we nog even een kerkje bekeken.

Zondag 13 augustus

Vandaag was onverwachts alweer de dag van de terugreis aangebroken, in eerste instantie had ik in de planning om maandag naar huis te gaan maar er stonden kennissen op de camping die vandaag weer naar huis gingen en nog een plekje over hadden. Maar daarom heb ik niet minder genoten! In Enscherange was er een molenfeest, er was een markt en allerlei activiteiten georganiseerd. Ook kon je de watermolen in werking zien, wat erg interessant was er werd een uitleg gegeven over hoe alle tarwe soorten werden gemalen en verwerkt. De rest van de middag heb ik lekker in de zon gezeten, want het was onwijs mooi weer en heb ik natuurlijk mijn spulletjes gepakt.

Tegen half 6 ben ik weer vertrokken richting huis, en dit vond ik best lastig. Ik had een goeie tijd gehad met mijn ouders en mijn broertje en vond het daardoor best lastig om terug te gaan naar huis. Ik bedoel daar niet mee dat ik het thuis niet goed heb, maar in deze vakantie ben ik mij wel bewust geworden dat er wat moet veranderen anders hou ik het niet vol.  Redelijk uitgerust en vol motivatie kwam ik zondagavond weer thuis, de omslag was groot maar ik ga het leven weer met 2 handen aanpakken

De vakantie was best wel een uitdaging, want zoals ik in een van mijn vorige blogs schreef moest ik Chris alleen achter laten thuis. De eerste twee dagen viel me dit heel zwaar, maar daarna merkte ik dat het me wat beter af ging. Ik kwam tot rust en kon genieten van de dingen die we deden. Ik schreef iedere dag een kaartje naar huis zodat Chris wist wat ik had gedaan mijn vakantie.